Novinky

Na první stranu
TOPlist
 31.12.2005 Rok 2005
Končí další společný rok. Co se nám podařilo? Kubíček oslavil třetí narozeniny a po prázdninách začal chodit do školky. Stává se z něj předškolák. Překonal vzrůstem metr výšky. Hezky se učí. O všechno se zajíná. Klukovsky zlobí, ale jinak nám přináší radost. Nikolka roste jako z vody. Přesáhla 70 cm. Naučila se postupně plížit, lozit a v 11 měsících i chodit. Velkým vzorem pro ní je bráška, od kterého všechno odkoukává a opičí se po něm. Mumlá svých prvních zhruba 20 slov. Obáváme se, že to bude větší komendiant a rošťák než Kubíček.

30.12.2005 Sněhová kalamita
Letošní zima je hodně teplá. Sníh pořád nikde, ale nám to nevadí. Můžeme alespoň jezdit na návštevy autem.

29.12.2005 Vánoční svátky
Máme za sebou vánoční svátky. První jsme pobývali u moji mamky na Pacalůvce. Druhý u tchýně ve Stachovicích. Jak je tradicí po svátcích následovala dvojitá zabíjačka.
 24.12.2005 Štědrý den
Ježíšek nám v noci přinesl vánoční stromeček. Kubíček ho objevil při noční cestě z pokojíku do ložnice. Nikolka až ráno. Po celý den se Nikolka snažila utrhnout nějakou kolekci nebo baňku. Za celý den se ji to podařilo 5x. Lákadlo je příliš veliké. Večeře oproti loňsku proběhla klasicky. Obě děti s námi hezky seděly u stolu a cpaly se co se dalo. Po večeři odešli děti s mamkou do Kubova pokojíku vyhlížet Ježíška, zatímco já jsem co nejrychleji ukládal pod stromeček hromadu dárků. Pak jsem zazvonil na zvoneček, který svolával všechny ke stromečku. Kubíček si rozbalování a hraní s novými hračkami užíval a rozbaloval všechny dárky.
 19.12.2006 Dovolená na konci roku
Na konec roku jsem si šetřil dovolenou. Máme před sebou spousty nakupování. S Nikolkou se nakupovat zatím nedá, takže se střídáme v hlídání a nakupování.
 20.10.2006 Zimní pneumatiky
Chlednější období se blíží a naše auto dostalo nové zimní pneumatiky (Bridgestone LM 20).
 7.10.2006 Nikolka oslavila první narozeniny
Už je to téměř celý rok, co se narodila Nikolka (9.10.). Dostala první dort se svíčkou a spoustů dárečků.
 30.9.2006 Svatba
Vdávala se Jituščina sestřenice. Obřad probíhal na slezkoostravské radnici.
 9.9.2006 Novojičínské slavnosti
Díky autu se nás rádius výletu podstatně zvětšil. Už jezdíme na slavnosti do míst, kam jsme se před léty ani neodvažovali. Takže sledujeme akce nejen v Ostravě, nýbrž i ve vzdálenějším okolí. Příkladem jsou novojičínské slavnosti. Poprvé jsem byl na náměstí a u zámku. Celé náměstí bylo obklíčeno stánky předměty, které se nyní prodávají na obdobných jarmarcích (dřevěné nástroje, medovina, pečivo, hračky, ...). S Kubíkem jsme si vystáli prohlídku na vězi s hezkým rozhledem po okolí. Pak jsme vkročili na náměstí přeplněné atrakcemi pro děti. Na zpáteční cestě jsme zastavili ve Stachovicích, abychom doplnili další bečku nasbíranými švestkami a děti si zde mohli odpočinout pro náročném dopoledni.
 4.9.2006 Nikolka chodí bez opory
Nikolka po měsících kroužení po dvou kolem všeho pevného vyrazila za naši pomoci zcela sama bez opory. Oproti Kubíkovým začátkům jí to docela jde a nebojí se sama pustit a kousek popojít. Během týdne od pár samostatných krůčků zvládá i delší trasy (z obývaku až do kuchyně). Umí u bezpečně sedat pokud to po dvou nejde.
 1.9.2006 Kubíček poprvé ve školce
Ve věku 3 a půl let nastoupil Kubíček do prvního ročníku školky. Ta stojí přes cestu a vidíme na mí z okna obývacího pokoje. Chodí do třídy B a v šatně si zvolil skříňku se stromečkšm. První den si s ním hráli další čtyři kluci. Ale celkem má s ním docházet dalších 26 dětí.
 27.8.2006 Na houbách v Ostravici
Dlouho očekávaná cesta do houbařské oblasti k sestřenici, která bydlí nad Ostravicí pod Lysou horou. Cestou nahoru jsme vyzkoušeli naše auto na rally několika kilometrovém úseku. Bohužel nápad jít sbírat houby měla na stejném místě a ve stejnou dobu zhruba desítka dalších houbařů. Takže úlovky nijak převratné. I s darovanými úlovky nám to vyšlo na dvojnásobné naplnění sušičky. Cestou zpět jsme za Frýdkem Místkem překonali první tisícovku najetých kilometrů.
 26.8.2006 Piráti na hlučínském jezeře
Tento víkend se naskytlo mnoho míst pro výlet. Původně jsme mířili na jarmark v Kravařích, ale opět zůstalo u prvního cíle. Tím byla námořní bitva s piráty na hlučínském jezeře. Poté se Kubíček projel na koni na sousedícím ranči. Nikolka se zájmem sledovala z blízka zvířátka v minizoo (koníky, ovce, kozy, lamu).
 20.8.2006 Kunínský zámek
Na zpáteční cestě ze Stachovic jsme si naplánovali výlet na kunínský zámek a starojičínský hrad. Časově jsme stíhali pouze renovovaný kuninský zámek, jehož prohlídka trvala kolem hodiny. Prohlídku hlavně motivovala výstava jiřinek, která se zde odehrávala. Prohlídka byla docela zajímavá. Exponátů mnoho nebylo, ale zato autentické od bývalých majitelů zámku. Obě děti prohlídka zmohla natolik, že na konec jsme je spící nesli oba. Cestu zpět jsem zvolil přes Bartošovice, kde jsem s Jitkou Kubíkovi ukazovali místo naší svatby.
 15.8.2006 Poradna - Niki 7.85kg
Po čtrnácti deštivých a smutných dnech dovolené jsem se vrátil do práce. Nikolka byla dneska v poradně u doktorky. Od posledně přibrala 0.5 kg. Na přírustku váhy se určitě projevila jeji chuť k jídlu. Pokud vidí někoho jíst, je hned u něj. Kubovi málem bere jeho jídlo z úst. U doktorky dostala kapky proti kašli, který ji dlouho trápí a mastičku proti nachlazení.
Koupili jsme nosič pro dítě na záda. Včera jsem Nikolku cvičně nosil doma. O víkendu ho vyzkoušíme během výletu na kunínský zámek a starojičínský hrad.
Každým dnem čekáme kdy začne Nikolka sama chodit. Už dokáže jít a držet se jenom za jednu ruku. Také začíná mluvit. Hlavně když má hlad a chce něco k jídlu vyluzuje mňam mňam nebo ham ham. Už se ji docela daří říkat i máma a tata.
 6.-9.8.2006 Návštěva v Žárovicích
V půli dovolené jsme realizovali plánovanou a tragickou událostí oddálenou cestu k Jituščiným tetičkám do Žárovic. Poprvé jsme jeli naším autem. Jitka seděla mezi dětmi v sedačkách vzadu a její maminka na sedadle spolujezdce. Kia cestu zvládla i jízdu po dálnici s dostatečným výkonovým přebytkem i při zatížení (3 dospělé osoby, 2 děti, plný kufr). V Prostějově začalo silně pršet a déšť nás provázel až do Žárovic, kde najednou bylo sucho. Po pár hodinách už to ovšem nebyla pravda. Na výlet jsme si s sebou prostě přivezli déšť. Pršelo celou dobu našeho pobytu. Proto jsme zrušili i plánovanou cestu do Vyškova na Dinopark. Snad příště. Když jsme po pár dnech odjížděli, počasí se najednou změnilo a cesta domů už byla suchá.
 4.8.2006 Pohřeb v Horní Suché
Dnes jsme se rozloučili v obřadní síni v Horní Suché s moji babičkou. Naposledy jsem ji mohl vidět a v slzách se rozloučit.
 31.7.2006 Černý den - umřela mi babíčka
Začala moje dovolená. Počasí se jako mavnutím ruky změnilo z hezkého teplého na studené a deštivé. Jako by předznamenalo tu tragickou zprávu, kterou mi ráno volala máma. V sedm ráno zemřela moje babička. Ve věku 86 let na mozkovou mrtvici. Tahle zpráva mě hodně zabolela. Odešla babička, se kterou jsem denně prožil první čtvrtstoletí svého života.
 29.7.2006 Výlet na Hukvaldy
Na konci tropického července jsme se vydali na výlet na nedaleký hrad Hukvaldy. Ovšem počasí se najednou zkazilo a začalo drobně mrholit. Po měsící hezkého počasí s teplotami nad 30 stupňů mi to připadalo jako pomsta. V Hukvaldech jsme se nejprve schovali před kapkami na výstavě tropických rostlin a živočichů (Tropic). Procházet se pár centimetrů od živé americké pumy byl docela zážitek. Ovšem mluvící papoušci nás zklamali. Mlčeli jako zařezaní. Výstava je umístěna ve sklenících kolem a v prostorách rodinného domku. Sice malinkatá expozice, ale rozhodně zajímavá.
Poté jsme již vyrazili do kopců nad Hukvaldami, kde se rozléhají zbytky středověkého hradu. Vzhledem ke kočárku jsme zvolili delší, zato asfaltovou cestu. Na začátku ní jsme se zastavili vyfotit u sochy lišky Bystroušky. Pak už stoupala cesta až k vrcholu, který obepínají zbytky hradeb. Pro obě děti to byla první návštěva hradu v životě. Niki ji ještě mnoho nevnímala, zato Kubíček neustále chtěl vidět více a více. Počasí se nakonec trochu umoudřilo a přestalo pršet. Jedním z výsledků výletu je i rozhodnutí koupit nosič pro dítě na záda, abychom mohli Nikolku nosit na místa, kam kočárek moc nepatří.
 16.7.2006 U babičky na Pacalůvce
Kubíčka jsme odvezli babičce na Pacalůvku, kde bude týden trávit prázdniny. Na zahradě se vyřádí v těchto teplých letních dnech ve velkém bazénu. Babička se s dědou vrátili z dovolené v Turecku. Promítali nám co natočili na video.
 15.7.2006 ZOO Ostrava
Dostali jsme slevovou poukázku od Eurotelu na vstupné do ostravské ZOO. Když jsme tam přijeli překvapila nás dlouhá řada čekatelu se stejným modrým lístečkem. Čekání jsem raději s dětmi vzdali a šli si prohlédnout zvířata za plnou cenu. Přesto bylo všude plno návštěvníků s eurotelovskými brožůrkami plnících nějaké úkoly.
Příhoda pro zasmání: Soutěžící vyplňovali test, jehož první otázka zněla: "Jaký je největší savec?". Za námi jdoucí rodinka tuto otázku řešila docela svérázně. Otec rozhodl, že je to medvěd. Zbytek rodiny nesouhlasil. Ovšem odpověď maminky mě dostala do kolen. Proti medvědovi se ohradila následujícím argumentem: "Medvěd? A od kdy je medvěd savec?"
Kubíček se oproti loňsku nesháněl neustále po skluzavce, ale pospíchal aby viděl další a další zvířata. Nikolka zaraženě z počátku hleděla a na konci už usnula únavou.
Doma jsme konstatovali, že to byl velmi podařený výlet.
 5.7.2006 Sváteční dny ve Stachovicích
Na začátku léta jsem si vybral pár dní dovolené. Svátky letos vyšly na středu a čtvrtek. Většinu jsme trávili ve Stachovicích. Tam přijeli švagr s rodinou z Prahy. Takže se u babičky sešlo všech pět vnoučat (Danielka, Kubík, Kačenka, Nikolka a Verunka). Na ně se jeden den přijely podívat tetičky z Plumlova a Žárovic.
V pondělí 3.7. jsme zaplatili za projekt na vyhrazené parkovací místo před našim domem a zažádáme o povolení ke zřízení na městském úřadě. Tím se zabavíme stresu při každém návratu domů. Zda bude volné místo nebo ne.
 21.6.2006 Nikolka váží 7,2 kg
Nikolka absolvovala povinnou zdravotní prohlídku. Je to zdravé a živé dítě vážící 7,2 kg a měřící 70 cm. Veškerou energii spotřebovává nyní na neustálé lezení a stavění se u rodičů, pohovek a stolku. A už nejenom to. Nastala další fáze. Tou je obcházení kolem stolku a pohovek. Vzpomněli jsme si na dobu, kdy Kubíček obcházel stolek kolem dokola a všechno z něj stahoval. Museli jsme umísťovat hrnky a další předměty doprostřed stolku, kam nedosáhl. Dnes to máme zpátky, pouze v růžovém.
V Ostravě panuji tropická 30-ti stupňová vedra. S Kubíkem máme každodenní rituál. Dopřáváme si točenou zmrzlinu. Jdeme na ní do stánku u hlavní cesty a Nikolku dostaneme do kočárku. Pokaždé si během procházky zdřímne. Dneska točili modrou zmrzlinu (s příchutí tropického ovoce).
 16.6.2006 Další přírůstek do rodiny
Dnes se součástí naší rodiny další přírůstek. Při narození měřilo 3990 cm a vážilo 1079 kg. Jmenuje se KIA RIO. Kia Rio
Aktuální výška dětí: Kubíček 97 cm, Nikolka 70 cm
 18.5.2006 Nikolka se poprvé sama postavila
Niki v Kočárku (foceno MDA Compact) Jeden týden v životě moc neznamená, ale ve vývoji miminka, které ochutná pocit samostatného pohybu, to představuje dlouhý evoluční čas. Minulý týden Nikolka se začala sama pohybovat dopředu. Zprvu plazením a neobratnými pokusy o lezení. Dnes už jenom leze. Rychlost pohybu se zrychluje z prvotních vrávoravých pokusů, kdy nevěděla co s rukama a jak koordinovat pohyb současně s nohama a tak padala na nos, k současnému skoro již stabilizovanému pohybu. Ačkoliv možná kroucení zadečkem je předzvěstí budoucího ženského způsobu pohybu po dvou. V kočárku v bdělém stavu zásadně neleží. Vsedě se toho dá přeci vidět mnohem více a taky okraje kočárku a různá plastová kolečka je potřeba ochutnat. Bez poutacích popruhů jsme mohli cestovat dokud jenom ležela. Dnes to už taky vzhleden k jejímu hemžení uvnitř není možné. Nejen kolem kočárku je přeci tolik zajímavých věcí, ale i pod ním se skrývá něco, co je potřeba důkladně si prohlédnou, když už na to nelze dosáhnout. No a dnes definitivně došlo k situací, která znamená velkou změnu v našich životech. Bezstarostný pocit bezpečí je tímto pryč a musíme dávat na nezbednici větší pozor. Večer se poprvé v postýlce postavila sama na nohy. To znamená, že se bude pokoušet postavit všude, kde narazí na dostatečnou oporu a kde objeví zajímavé věci doposud odklizené bezpečně mimo její dosah. Dne, kdy bude rotovat kolem konferenčního stolku jako Kubíček a vše budu odklizeno doprostřed, kam nedosáhnou její zvědavé prstíky, se neodvratně blíží.
Aktuální výška dětí: Kubíček 97 cm, Nikolka 67 cm
 10.5.2006 Služebně v Praze
Po týdnu odpočinku je tady další služební cesta do Prahy na projektovou poradu. Pořadové číslo cesty Pendolinem si už neeviduji, protože hodně překročilo desítku a stává se z toho rutina obdobná cestování Manažerem. Naštěstí se původní konec jednání scvrknul na velmi příjemnou hodinu, takže se domů dostanu relativně brzo. Kubíček si z Prahy objednal nákladní autíčko.
 9.5.2006 Nikolka má sedm měsíců
Nikolka 9.5. dokončila sedmý měsíc s námi. Mohli jsme ji srovnat s Kubíčkem. Máme video z jeho 7. měsíce. Kuba uměl dělat paci paci a hezky sedět. Nikolka zase umí lozit po čtyřech. I když její dopředný pohyb ještě více připomíná plížení, postupně se zvedá a pár centimetrů už opravdu leze. Dokonale pochopila, kde má Kubíček pokojík plný hraček, nebo kde schováváme ty chutné časopisy. Takže položením na puzzlíky s jejími hračkami je pouze pro ni startovací místo k objevitelským plíživým cestám po bytě.
 8.5.2006 Páté narozeniny neteřinky Danielky
V pondělí 8.5. stále ještě ve sváteční náladě jsme blahopřáli neteřince Danielce k pátým narozeninám. Příští rok už ji čeká škola. Ještě si živě pamatuji jak jsem ji poprvé držel v porodnici. Těch pět let uteklo příliš rychle. Teď z ní vyrostla malá slečna.
 6-7.5.2006 Předsváteční víkend ve Stachovicích
Květen přinesl s sebou první skutečné jarní dny, kdy teplota venku vystoupala natolik, že jsme mohli odložit teplé oblečení a navíc ani moc napršelo. Začátkem měsíce se oba sváteční dny 1. i 8. dostaly na začátek týdne a příjemně tak prodloužily prosluněné víkendy. Po delší odmlce jsme s dětmi trávili pár dní ve Stachovicích. Tam se mohou na zahradě dosyta vyřádit. Houpačka byla neustále v pohybu. Kuba s Danielkou se střídali mezi houpaním a pískovištěm. Volné prostranství zahrady pro pobíhání a hry se také postupně zvětšovalo úměrně posekané ploše. První letošní sekání trávy bylo příjemně odměněno večerním grilováním.
 24.4.2006 Hrabůvka
Počasí je stále slunečné. V práci nám nefunguje klimatizace a teploměr při odchodu ukazoval šílených 31.6 stupňů. Potřeboval jsem se trochu zchladit venku i Jitka měla nějaké vyřizování v Hrabůvce. Proto jsme nabalili jsme děti a vyrazili ven. Chtěli jsme také navštívit bývalou Jituščinu paní domácí, ale nezastihli jsme ji doma. Večer jsme pak s Kubíkem zašli před večeří na půlhodinku na pískoviště a skluzavku za domem. Kubíček našel další zapomenutou figurku.
Nikolka začíná pomalu lozit.
 23.4.2006 Aktivní neděle
Jarní počasí se velmi vydařilo. Celý den nádherně svítilo. Děti se vzbudily už o půl šesté jak je jejich zvykem v posledních dnech, kdy dříve svítá. Sedět doma se nám moc nechtělo. Tak jsme s Kubíkem vyrazili po snídani na pískoviště za domem. Našli jsme v písku dva zapomenuté vojáčky. Po půlhodině se k nám přidali další dva kluci s tatínkem, ale s Kubíčkem si moc hrát nechtěli. To už nám mamka přivezla na hlídání i spící Nikolku v kočárku. Tak jsem s Kubou pobalili hračky a zašli ještě před obědem na houpacího koníka. Před obědem jsme se jeli podívat na kolotoče, ale bohužel žádný nebyl v provozu. Tak jsme pouze pokračovali v krátké procházce. Na jejím konci Kubíček dostal první letošní zmrzlinu (malinovou). Po odpoledním odpočinku měl Kubíček slíbeny průlezky v obchodním centru. S Jitkou jsme se střídali v hlídání a nakupování. Koupili jsme Kubíčkovi nová trička s obrázky a nové hračky na pískoviště.
 22.4.2006 Kolotoče
Nedaleko obchodu Lidl postavili a zprovoznili kolotoče. S Kubíčkem jsme se svezli labutích a pak Kuba několikrát samostatně na dětském kolotoči (2x v autíčku a jednou na skůtru).
 19.4.2006 Nikolka má naušnice
Dneska Nikolce její paní doktorka propíchla ouška a dostala maminčiny dětské naušničky.
 17.4.2006 Velikonoční pomlázka
Na velikonční ponděli jsme se hodně těšili. Naskytla se příležitost vyplácat tety, které obvykle nezastihneme. Bohužel z plánu se podařilo realizovat jsemo část. U první tety se Kubíček ještě hodně styděl, ale vydina plyšového oslíka na hraní jej k pomlázce přeci jen vyprovokovala. Ráno taky poprvé dostala přes plínku i Nikolka, ale ta to vůbec nevnímala.
 8.4.2006 Velikonoční jarmark na Slezskoostravském hradě
První letošní vycházka se nám vydařila na jedno z obvyklých míst kam chodíváme. Na Slezskoostravském hradě se konal velikonoční jarmark. Stánky poseté po celém nádrvoří obsahovaly obvyklé velikonoční zboží. S Kubou jsme si koupili velikonoční pomlázky. Prolezli jsme obě hradní věže až úplně nahoru. Návštěvnost klasicky obrovská. Kubíčkovi se velmi zalíbila výstavka středověkých mučidel. Pořád chtěl do klece a připoutat ke kůlu.
 1.4.2006 Oslava mých narozenin
Další rok života jsem uzavřel malou aprílovou rodinnou oslavou.
 22.-24.3.2006 Školení v Brně
Po dvoudenním školení v Praze jsem navázal na třídenní školení v Brně. Rozdíly ve vývoji pro MS SQL Serveru 2005 oproti MS SQL Serveru 2000. Brno moc neznám, takže jsem měl možnost si projít historické centrum. Taky jsem objevil největší hračkářství, jež jsem zatím viděl.
 21.3.2006 Přihláška do školky
Kubíček dospěl do věku, kdy chceme aby se začal stýkat více s dětmi svého věku a tak jsme ho přihlásili do školky, na kterou vidíme z okna bytu. Cesta do školky tímto bude opravdu jednoduchá. Při zápisu se Kuby zeptali pouze na jméno. Pak si začal listovat v knížce. Večer jsme vyplnili několik dotazníků a zbývá ještě lékařská prohlídka a formality budeme mít za sebou.
 18.3.2006 Oslava Kubíčkových narozenin
Kubíček dneska oslavoval svoje třetí narozeniny. Dostal dort, která mu moc chutnal a neustále ho uždiboval. A taky spoustu nových hraček, se kterými si hned začal hrát. Letos přišli gratulanti ve více vlnách, takže jsme nemuseli moc řešit kam všechny usadit.
 13.3.2006 Školení v Praze
Absolvoval jsem dvoudenní školení v Praze. Rozdíly v administraci MS SQL Serveru 2005 oproti MS SQL Serveru 2000. Podařilo se mi ve volném čase vidět neteřinku Verunku ještě v porodnici.
 11.3.2006 Kubíčkovy třetí narozeniny
V sobotu plánujeme oslavu Kubíčkovývh třetích narozenin.
 7.3.2006 Cesta do Havířova
Termín podání daňového přiznání se blíží. S Kubíčkem jsme se vydali do Havířova, kde má sídlo moje účetní. Cestu jsme zvládli úspěšně. Kubíček se sice chvíli styděl, ale pak už pookřál. Doma nás pak čekala stachovická babička, která se přijela podívat na vnoučata.
 4.3.2006 Strejda Roman slaví narozeniny
Kubíčkův strejda oslavoval svoje narozeniny a připravil nám příjemné překvapení. Představil svojí přítelkyni Markétu. Kubíček byl od úterý do soboty u babičky na prázdninách.
 18.2.2006 Maškarní bál ve Stachovicích
Tradiční dětský maškarní bál ve Stachovicích. I letos spousta dětí a rodičů. Kubíček měl masku čaroděje. Danielka představovala vílu. V tombole jsme vyhráli dětský kufřík na hračky. Kubíčka nejvíce přitahoval velký nafukovací drak.
 4.2.2006 Stachovická babička slaví narozeniny
První letošní rodinné oslavy. Sešli jsme se společně s Ministrovými. Nikolka si zažila druhý pobyt ve Stachovicích. Zatím si zvyká.
 31.1.2006 První měsíc na námi
Končí první letošní měsíc. Co přinesl. Jednu pracovní cestu do Prahy a celkově 4 jízdu rychlovlakem Pendolino. Standardní novoroční nachlazení, které postihlo mimo Nikolky nás všechny. Dva mrazivé dny, kdy teplota poklesla pod -25 stupňů. Závěje zmrzlého sněhu vzniklé táním a zmrznutím sněhu. Několikadenní nepříjemné inverzní počasí. Kubíček dvakrát sáňkoval.
Děti pomalu rostou Kubíček se pohybuje výškou kolem 93 - 95 cm (podle úspěšnosti a přesnosti) měření a váhou 14 kg. Nikolka jej stíhá se svými 61 cm a zhruba 5.75 kg.
 25.1.2006 Lednové mrazy
Dva dny klasla teplota pořádně pod -25 stupňů. Doprava má problémy. První den vynechal ranní spoj, takže jsem mrznul na zastávce.
 18.1.2006 Pendolína mají problémy
Nové rychlovlaky z Ostravy do Prahy postihují softwareové problémy. Už jezdí jenom jedna souprava. Ráno jsem do Prahy odjížděl normálním vlakem. Naštěstí v Praze trvala schůzka krátce, takže se mi podařilo stihnout vlak už ve 2 hodiny a zrovna jelo to poslední funkční Pendolino.
 9.1.2006 Kontrola Nikolčiných nožiček
Ráno jsme s Nikolkou byli na kontrole nožiček ve Vítkovické nemocnici. Nikolka se vyvíjí v pořádku. Už nemusíme dávat dvojitá balení. Kubíček je na prázdninách u babičky na Pacalůvce.
 4.1.2006 Novoroční nachlazení
Dnes jsem měl být v Praze. Na první letošní služební cestě, ale kvůli novoročnímu nachlazení jsem cestu zrušil. Venku je nádherná zima. Spousty sněhu všude.